från och med du,

idag har det vart riktigt höstväder! både regnet och temperaturen tyder på höst. ändå är det bara slutet av juni. det går utför med världen. trots att jag deppar över att vi inte verkar få någon riktig sommar i år utan får nöja oss med någon halvklar dag med ljumen temperatur så kan jag inte låta bli att njuta lite av en sån här dag. det är något mysigt med höst väder. det är ligga-in-och-kolla-film väder, mysväder, eller perfekt väder att springa runt i hela skara och hata sig själv för att man inte kollade upp om det gick bussar. många av mina favorit minnen är från gråa regniga tråkiga höstdagar. ett är tex när jag och min fina vän hade vart på kss i skövde och sedan skulle fixa ppiller till henne på vdc i skara. normalt sett går det bussar ut dit, men det tänkte väl inte vi på, så vi gick från station ut till vdc i ösregn. dyngsura kom vi in i väntrummet och fick det fixat. det är inget speciellt egentligen. bara ett minne som ligger varmt om hjärtat för att jag delade stunden med en underbar människa.
den här dagens väder har dock fått mig att minnas några ännu finare minnen. hösten 2010. vi skulle haft två år nu i höst. två år kanske var för mycket för oss, men minnena från den hösten skulle jag aldrig vilja förlora.
första gången vi träffades lyste höstsolen lite svagt, första gången jag sa att jag älskade honom, öste regnet ner. av någon anledning, en verkligt bra anledning, minns jag den här hösten så sjukt bra. och jag minns att regnet och det gråa vädret inte besvärade mig så mycket, utan att det snarare gjorde stunderna snäppet bättre, snäppet mysigare och aningen mer minnesvärda. något så litet som en promenix till ica i ösregnet kan jag minnas, just för att det regnade, och jag gick hand i hand med killen som var världen och lite till för mig.

hösten och höstväder är inte så dåligt trots allt. det är mysigt och jag gillar det. nu har jag dock konstaterat detta och längtar oerhört efter solen. höstmys i all ära, men den varma sommaren med soliga dagar lär nog förbli favorit årstiden.

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0